Doorgaan naar hoofdcontent

Jaarwisseling

Jaarwisseling: Waarom kies ik voor de titel jaarwisseling?
Het is zo'n mooi en veelzeggend woord. We wisselen van jaartal en voor vele mensen betekent dit een nieuwe start en ik vind het erg mooi het idee dat je weer een punt achter een periode zet. Wisseling is voor mij ook een mooi woord er gaan veranderingen plaatsvinden.


Deze 2 dagen zijn zoveel betekenend voor velen van ons. Oudjaarsdag ook wel oud en nieuw genoemd is een dag dat we elkaar opzoeken en het jaar afsluiten, of dit nu een fijn of juist minder prettig jaar is geweest. Graag doen we dit samen met mensen die we liefhebben. Ook is altijd weer duidelijk op deze dag welke mensen die we liefhebben juist niet bij ons zijn en hoe erg we ze missen. Nieuwjaarsdag staat voor een nieuw begin en hoe mooi is dat. Alhoewel we niet door schijnen te hebben dat deze dag als elke dag is en we elke dag weer opnieuw kunnen zeggen dat we veranderingen willen maken in onze levensstyle, principes, gedragspatronen etc. Volgens mij is dit voor vele een stok achter de deur om het echt door te zetten. In
principe is dit ook gewoon prima als het werkt voor je.

Voor mij is het ook wel een stok achter de deur. Discipline is niet één van mijn beste capaciteiten en door het woord jaarwisseling en eigenlijk het woord wisseling gaat er iets bij mij in werking waardoor ik het makkelijker vind dit daadwerkelijk uit te voeren. Ik loop al enige tijd bij de diëtiste ivm mijn diabetes. Door mijn diabetes is het voor mij verstandig om af te vallen mede doordat ik dan kans heb om van mijn medicijnen af te komen. Dus voor mij is ook weer tijd voor wisseling en dat er verandering komt. 2 januari begint voor mij weer een gezondere levensstyle. Ik moet nog 5 kilo. Er is al 10 kilo af door hard werken aan mezelf. Nu gaat het weer beginnen en ik hoop ook echt dat het me nu daadwerkelijk gaat lukken om dat doel te behalen.

Ook hoop ik dit jaar een cirkel te doorbreken. We krijgen elk jaar voor kerst een mooi geschreven brief van mijn vader en stiefmoeder en elk jaar staat er  de tekst dit was niet jullie jaar we hopen dat volgend jaar een beter jaar voor jullie word. Dus daar gaan we voor. Tijd voor wisseling.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Instamotivatie

Er is weer een begin gemaakt met sporten. Eigenlijk strijd ik al zo lang als ik me kan herinneren met sporten. Graag zou ik het leuk vinden maar helaas ik vind het niet erg leuk. Ik sport omdat het de makkelijkste manier is om af te vallen en weer voor zover het voor mij mogelijk is gezond te worden. De sportschool is op dit moment even geen optie doordat ik een ziektewet uitkering heb en ik op de centen wil letten. Thuis heb ik een crosstrainer staan en deze voldoet ook gewoon aan de eisen. Ik probeer met de crosstrainer wel een opbouw te maken. Mijn idee is als je elke dag bv een half uur doet je stil gaat staan en er geen voortgang inzit. Ik ben begonnen met 26 minuten en op dag 6 zat ik op 50 minuten. Na de crosstrainer doe ik nog even de buikspieroefeningen ook hier bouw ik op naar elke keer meer. Wat voor mij motivaties zijn : De belangrijkste mijn doel en het doel voor nu is onder de 90 kilo te komen. Hoe stom het ook klinkt ik ben dol op selfies en vind het heerlijk o

Crystal clear

Ik kreeg de  diagnose diabetes. Dan gaat er een heel traject in werking. Er word aangeraden om naar een diëtist te gaan. Gelukkig is het nog in het stadium dat pillen nog voldoende zijn. Er werd zelfs gezegd dat ik er nog vanaf kan komen. Hiervoor moet ik wel afvallen en gezonder leven. Dus gelukkig hoef ik geen insuline te spuiten. Zodra je insuline moet gaan spuiten kom je er nooit meer vanaf. Daarbij heeft het spuiten van insuline nog meer invloed op je leven. Doordat je dan meestal meerdere keren per dag op dezelfde tijd de prik moet zetten.Terug te komen op de diëtist hierdoor word je je bewust van wat je allemaal tot je neemt qua voedsel en drinken. Hierdoor ben ik begonnen met het drinken van crystal clear. Dan kom je erachter dat er veel meer soorten crystal clear zijn. Je gaat verder kijken of er goedkopere dranken zijn met dezelfde smaak. Die zijn er zeker ze smaken uiteraard niet hetzelfde maar de insteek is hetzelfde. Ik heb de meeste nu wel gedronken. Toen kwam h

This is me!

Dit is mijn eerste blog. Hierin zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben becky een vrouw van 32 jaar. De reden dat ik wil gaan bloggen is omdat ik op dit moment in de ziektewet zit en het altijd fijn heb gevonden om te schrijven als kind heb ik dit altijd al fijn gevonden. Ik kon uren schrijven en had ook altijd de fantasie een boek te schrijven. Ik heb wat a4tjes vol geschreven met verzonnen verhalen. Ik zat soms zelfs al op de helft van een boek. Ik vond het ook heerlijk om te lezen. Ik heb wat boeken verslonden. Op de één of andere manier kan ik me niet meer zo goed tot een boek zetten terwijl als ik het wel doe ik het heerlijk vind. Maar netflix is een nieuwe verslaving en zo ben je zo weer een paar uur verder. Daarbij heb ik nog wat andere interesses wat ook tijdrovend is. Sowieso mijn hondjes vragen aardig wat aandacht en dat zijn echt mijn kindjes ( ik weet het je mag ze niet menselijk maken). Ik doe aan competitie darten heb een heel gezellig team genaamd “dat is