Doorgaan naar hoofdcontent

Angst

Waarom schrijf ik over Angst?
De afgelopen dagen stond angst centraal voor mij.
Het neemt alle controle over. Het is een slechte raadgever, maar ook een bescherming mechanisme.
Ik kreeg één van de vervelendste telefoontjes die je kan krijgen. Waardoor de rollercoaster begon voor mij eigenlijk moet ik ons zeggen, want mijn familie en vrienden zaten in dezelfde rollercoaster.
Mijn schoonvader was vermist en om een duidelijker beeld te schetsen over  mijn schoonvader hij liep al een lange tijd met problemen. Hij is een tijd geleden opgenomen geweest door psychische problemen. Hij had vaak paniekaanvallen en angst nam dan de overhand bij hem.

Gelukkig werd de vermissing gelijk serieus genomen bij de politie en werd er vanaf dat moment gezocht naar hem. Op Facebook werden berichten geplaatst over zijn vermissing en massaal werden de berichten gedeeld. Er werd zelfs al door meerdere mensen naar hem gezocht. Vrienden en familie stonden ons bij en zochten mee.

Hij was weg vanaf half 10 s'octhends. We hebben tot half 12 die avond gezocht. Alle favoriete plekken, langs alle sloten de gekste plekken. Hij woont in Rozenburg, dat gelegen is aan de Nieuwe Waterweg, een waterweg welke toegang biedt tot de Rotterdamse havens, ook daar is meerdere malen door verschillende groepen mensen gezocht, maar het werd zo donker dat we niks meer zagen.
We wisten dat de politie door zou blijven zoeken.

Er zijn zoveel eenheden bezig geweest. Er is gezocht door helikopters, drones, boten noem het op en er is mee gezocht. De landelijke opsporingsdienst werd ingezet. De volgende ochtend was er  nog steeds geen spoor van hem.

Dan gaat de angst echt de overhand nemen. Er werd een grote zoekactie op touw gezet. De mensen konden zich verzamelen bij het gemeentehuis en dan kregen ze een zone aangewezen die vervolgens dan werd uitgekamd. Wijzelf liepen rond de flat waar hij woont en zagen daar één grote massa van hesjes er hielpen zoveel mensen mee met zoeken. Dit was zo hartverwarmend. Hier komt het samen gevoel wat je vroeger nog weleens had echt terug. Zo bijzonder!

Maar hoe gek het ook klinkt, tegelijkertijd was dit voor mij ook beangstigend, want als er zoveel mensen aan het zoeken zijn en er ontbreekt verder ieder spoor, dan is het goed mis was mijn gedachte. Alle hoop vervloog. Ik dacht dat als hij al gevonden zou worden hij uit het water gehaald zou worden. En die gedachte versterkte de angst. Hoe kan ik mijn partner opvangen als dit zo is?

Ik zag de angst in de ogen van mijn partner, vrienden en familie. Ik had contact opgenomen met Hart van Nederland en deze wilde het op de site plaatsen. Ik moest alleen alle informatie over hem naar hun toe mailen. Het was zo koud buiten en mijn handen wilde niet meer typen waardoor ik met de tante van mijn partner en haar schoondochter in de auto ging zitten. Op het moment dat ik de mail wilde versturen staat er een buurman van mijn schoonvader bij het raam en roept: "Hij staat boven!". Zo onwerkelijk.  Hij was gevonden.

Ik sprong de auto uit en zocht gelijk naar mijn partner die stond bij de flat de telefoon te zoeken die op die locatie voor het laatst had uitgepeild. Gelijkertijd belde hij mij met dezelfde melding en dat hij in orde was. Ik ben naar boven gesneld. Welke emoties er op dat moment allemaal door me heen gingen kan ik niet meer omschrijven, het was één grote golf.

Wat ik wel kan zeggen is dat angst continue aanwezig is geweest. Mijn schoonvader heeft anderhalve dag in de kelder gezeten en van de informatie die we nu hebben geeft aan dat hij ook al die tijd in angst heeft gezeten. Hoe bizar !!! Angst is zo groot en kan zo overheersend zijn.

Reacties

  1. Gelukkig is hij gevonden. Zowel voor jullie als voor hem.. je weet nooit waar een mens , uit angst, toe in staat is. Het had heel anders kunnen lopen. Geniet van elkaar en hopelijk gaat het vlug weer beter met hem..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Instamotivatie

Er is weer een begin gemaakt met sporten. Eigenlijk strijd ik al zo lang als ik me kan herinneren met sporten. Graag zou ik het leuk vinden maar helaas ik vind het niet erg leuk. Ik sport omdat het de makkelijkste manier is om af te vallen en weer voor zover het voor mij mogelijk is gezond te worden. De sportschool is op dit moment even geen optie doordat ik een ziektewet uitkering heb en ik op de centen wil letten. Thuis heb ik een crosstrainer staan en deze voldoet ook gewoon aan de eisen. Ik probeer met de crosstrainer wel een opbouw te maken. Mijn idee is als je elke dag bv een half uur doet je stil gaat staan en er geen voortgang inzit. Ik ben begonnen met 26 minuten en op dag 6 zat ik op 50 minuten. Na de crosstrainer doe ik nog even de buikspieroefeningen ook hier bouw ik op naar elke keer meer. Wat voor mij motivaties zijn : De belangrijkste mijn doel en het doel voor nu is onder de 90 kilo te komen. Hoe stom het ook klinkt ik ben dol op selfies en vind het heerlijk o

Crystal clear

Ik kreeg de  diagnose diabetes. Dan gaat er een heel traject in werking. Er word aangeraden om naar een diëtist te gaan. Gelukkig is het nog in het stadium dat pillen nog voldoende zijn. Er werd zelfs gezegd dat ik er nog vanaf kan komen. Hiervoor moet ik wel afvallen en gezonder leven. Dus gelukkig hoef ik geen insuline te spuiten. Zodra je insuline moet gaan spuiten kom je er nooit meer vanaf. Daarbij heeft het spuiten van insuline nog meer invloed op je leven. Doordat je dan meestal meerdere keren per dag op dezelfde tijd de prik moet zetten.Terug te komen op de diëtist hierdoor word je je bewust van wat je allemaal tot je neemt qua voedsel en drinken. Hierdoor ben ik begonnen met het drinken van crystal clear. Dan kom je erachter dat er veel meer soorten crystal clear zijn. Je gaat verder kijken of er goedkopere dranken zijn met dezelfde smaak. Die zijn er zeker ze smaken uiteraard niet hetzelfde maar de insteek is hetzelfde. Ik heb de meeste nu wel gedronken. Toen kwam h

This is me!

Dit is mijn eerste blog. Hierin zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben becky een vrouw van 32 jaar. De reden dat ik wil gaan bloggen is omdat ik op dit moment in de ziektewet zit en het altijd fijn heb gevonden om te schrijven als kind heb ik dit altijd al fijn gevonden. Ik kon uren schrijven en had ook altijd de fantasie een boek te schrijven. Ik heb wat a4tjes vol geschreven met verzonnen verhalen. Ik zat soms zelfs al op de helft van een boek. Ik vond het ook heerlijk om te lezen. Ik heb wat boeken verslonden. Op de één of andere manier kan ik me niet meer zo goed tot een boek zetten terwijl als ik het wel doe ik het heerlijk vind. Maar netflix is een nieuwe verslaving en zo ben je zo weer een paar uur verder. Daarbij heb ik nog wat andere interesses wat ook tijdrovend is. Sowieso mijn hondjes vragen aardig wat aandacht en dat zijn echt mijn kindjes ( ik weet het je mag ze niet menselijk maken). Ik doe aan competitie darten heb een heel gezellig team genaamd “dat is