Doorgaan naar hoofdcontent

De strijd in de maatschappij

De strijd met het gezonde voedsel en het voedsel wat je lekker bent gaan vinden door de manipulatie.
Hoezo zeg ik manipulatie :" in het voedsel wat we tegenwoordig eten zitten zoveel stoffen (chemische stoffen) om het voedsel lekkerder te vinden dan het voedsel wat gezond voor je is".
Waarom manipuleren ze het voedsel dan. Hier heb ik echter maar 1 antwoord op gevonden.
Alhoewel het heel ziek is wat de mensen die hier dus schuldig aan zijn is het antwoord GELD.
Helaas leven wij in een wereld waarvoor er bij een select groepje mensen maar 1 belangrijke factor in het leven is en dat is GELD.
Dat ze mensen met de manipulatie in voedsel ziek maken maakt ze niets uit want de uitkomst van zieke mensen is heel vervelend maar weer dat woord GELD.
Zodra iemand ziek word zal diegene meer moeten betalen aan ziektekosten,medicijnen etc.
En dit effect is nu juist waar ze op uit zijn.

Het gaat veel dieper dan alleen dit stukje. De mensen die hier dus schuldig aan zijn hebben een hoop macht en met deze macht maken ze misbruik van de mensen die wel het juiste voor hebben met de mensen. Nu is de grote vraag hoe wij dit kunnen omkeren. Ook is daar maar 1 antwoord op en een hele lastige. Het antwoord is niet meer toegeven aan het voedsel waar de bijvoorbeeld E-nummers inzitten, de producten met de chemische toevoegingen. Uiteraard klinkt dat makkelijker dan het is gedaan. En dan komen we op het punt dat we samen sterk staan. Dit klinkt heel hard maar dit is puur uit eigen ervaring. Wij Nederlanders zijn niet heel sterk in het gevoel samen staan we sterk.
Iedereen heeft met grote waarschijnlijkheid weleens in een situatie gezeten waarin ze dachten dat ze medestanders hadden. Hierdoor de grote stap gezet om het probleem aan te pakken en er uiteindelijk alleen voor te staan of in ieder geval minder medestanders dan in eerste instantie leek.

Deze illusie heb ikzelf al heel lang laten varen helaas. Nee ik heb het geloof niet meer dat wij mensen graag de dingen die belangrijk zijn te kunnen veranderen. Maar geloof en hoop zijn 2 verschillende dingen.
Dus ja hoop heb ik zeker. Wat zou het mooi zijn als wij de mensen die nu de macht hebben slimmer af te zijn door het samen zijn en door het samen zijn tegelijkertijd macht hebben en deze kunnen gebruiken om dat doel te behalen waar je allemaal in geloofd of voor staat.
Door samen de doelen te bereiken is er ook gelijkertijd nog iets moois te behalen: samensmelting.
Samensmelting geeft daarbij weer het gevoel er niet alleen voor te staan.

Wat zou er mooier zijn dan het doel behaald te hebben zodat het eten veel gezonder is en dit met zijn allen samen te kunnen consumeren. Een gezonder lichaam zorgt automatisch voor een gezondere geest. Een gezondere geest zorgt voor gelukkige mensen. Waardoor er minder stress is. Kom ik gelijk op nog een punt waar wij allemaal veel gezondheidsklachten ervaren. Stress is voor vele mensen een bovenliggende factor waardoor het leven als minder aangenaam word ervaren.
Ook hierin kunnen we met zijn allen voor elkaar hierin iets betekenen. Door samen een halt te roepen voor bijvoorbeeld de werkdruk te verlagen kan hierin al een groot verschil gemaakt worden. Ja ook dit kunnen we door samensmelting. De aantal burn-outs groeit met de dag. Plus de aantal psychische klachten door de stress groeit ook enorm. Dan kom je bij de vraag ''waar komt die hoge werkdruk vandaan? ''

Mijn visie is en helaas komen we dan weer op het kopje GELD en macht. Ik kan het niet mooier maken. Doordat de mensen met macht enorm veel misbruik maken van ons als samenleving ontstaat er dus stress. En wij trappen er met zijn allen in. Als we nu met zijn allen voor elkaar opkomen op het moment dat je ziet op de werkvloer dat er situaties zijn die niet door beugel kunnen dit gelijk bespreekbaar maken met andere collega's en met zijn allen opstaat en zegt dat het genoeg is en dit niet langer getolereerd word sta je samen sterk.





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Instamotivatie

Er is weer een begin gemaakt met sporten. Eigenlijk strijd ik al zo lang als ik me kan herinneren met sporten. Graag zou ik het leuk vinden maar helaas ik vind het niet erg leuk. Ik sport omdat het de makkelijkste manier is om af te vallen en weer voor zover het voor mij mogelijk is gezond te worden. De sportschool is op dit moment even geen optie doordat ik een ziektewet uitkering heb en ik op de centen wil letten. Thuis heb ik een crosstrainer staan en deze voldoet ook gewoon aan de eisen. Ik probeer met de crosstrainer wel een opbouw te maken. Mijn idee is als je elke dag bv een half uur doet je stil gaat staan en er geen voortgang inzit. Ik ben begonnen met 26 minuten en op dag 6 zat ik op 50 minuten. Na de crosstrainer doe ik nog even de buikspieroefeningen ook hier bouw ik op naar elke keer meer. Wat voor mij motivaties zijn : De belangrijkste mijn doel en het doel voor nu is onder de 90 kilo te komen. Hoe stom het ook klinkt ik ben dol op selfies en vind het heerlijk o

Crystal clear

Ik kreeg de  diagnose diabetes. Dan gaat er een heel traject in werking. Er word aangeraden om naar een diëtist te gaan. Gelukkig is het nog in het stadium dat pillen nog voldoende zijn. Er werd zelfs gezegd dat ik er nog vanaf kan komen. Hiervoor moet ik wel afvallen en gezonder leven. Dus gelukkig hoef ik geen insuline te spuiten. Zodra je insuline moet gaan spuiten kom je er nooit meer vanaf. Daarbij heeft het spuiten van insuline nog meer invloed op je leven. Doordat je dan meestal meerdere keren per dag op dezelfde tijd de prik moet zetten.Terug te komen op de diëtist hierdoor word je je bewust van wat je allemaal tot je neemt qua voedsel en drinken. Hierdoor ben ik begonnen met het drinken van crystal clear. Dan kom je erachter dat er veel meer soorten crystal clear zijn. Je gaat verder kijken of er goedkopere dranken zijn met dezelfde smaak. Die zijn er zeker ze smaken uiteraard niet hetzelfde maar de insteek is hetzelfde. Ik heb de meeste nu wel gedronken. Toen kwam h

This is me!

Dit is mijn eerste blog. Hierin zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben becky een vrouw van 32 jaar. De reden dat ik wil gaan bloggen is omdat ik op dit moment in de ziektewet zit en het altijd fijn heb gevonden om te schrijven als kind heb ik dit altijd al fijn gevonden. Ik kon uren schrijven en had ook altijd de fantasie een boek te schrijven. Ik heb wat a4tjes vol geschreven met verzonnen verhalen. Ik zat soms zelfs al op de helft van een boek. Ik vond het ook heerlijk om te lezen. Ik heb wat boeken verslonden. Op de één of andere manier kan ik me niet meer zo goed tot een boek zetten terwijl als ik het wel doe ik het heerlijk vind. Maar netflix is een nieuwe verslaving en zo ben je zo weer een paar uur verder. Daarbij heb ik nog wat andere interesses wat ook tijdrovend is. Sowieso mijn hondjes vragen aardig wat aandacht en dat zijn echt mijn kindjes ( ik weet het je mag ze niet menselijk maken). Ik doe aan competitie darten heb een heel gezellig team genaamd “dat is